Köpvillkor

Företagsnamn: Contura Steel AB, Fabriksvägen 39, Mörrum
Organisationsnummer: 556745-3443

Priser och betalning

När du beställer en produkt hos Contura Steel AB gäller offertpriset. Offerter gäller i 30 dagar. I offerten anges alltid kostnader för produkten inkluderande emballage och där kostnaden för frakt inom Sverige framgår. Inga andra kostnader tillkommer. I offerten anges priset inklusive moms.
Betalningsvillkor är 30 dagar efter leverans. Om betalning uteblir tillkommer dröjsmålsränta med 9%.

Ångerrätt

Vi följer konsumentverkets distansavtalslag & E-handel. Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt på våra standardprodukter från den dagen du mottagit din produkt. Detta gäller inte vid specialtillverkad eller måttbeställd vara som gjorts efter dina önskemål. Observera att många av våra produkter omfattas av detta undantag tex måttanpassade och specialbeställda diskbänkar samt specialbeställda utekök eller utekök med egen logo eller namn. Ångerrätten gäller inte vid öppnad förpackning och du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Om du utnyttjat din ångerrätt betalar vi tillbaka 80% av vad du har betalat för varan senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.

Leveranstid

Leverans sker oftast inom 3-15 arbetsdagar och leveranstiden anges i orderbekräftelsen. Beakta att offererad leveranstid är den tid som fabriken beräknat baserat på normala tillverkningsprocesser. Om avvikelser i leveranstid från det utlovade datumet skulle uppstå informerar vi dig om detta. Dessa förseningar kan inte leda till något ersättningskrav från din sida för kostnader som du drabbas av eller för avbeställning av produkten.

Garanti och reklamation

Alla våra rostfria diskbänkar, diskhoar, infällnadsbänkar och allbänkar har 2 års garanti för fabrikationsfel. Uteköken har 5 års garanti för fabrikationsfel
Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. Reklamation innebär att du meddelar att du inte godtar varan och att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. För reklamation kontakta den återförsäljare du köpte produkten av. En felaktig produkt absolut ej får monteras!
Kontrollera emballaget på din leverans. Eventuella skador på emballaget måste noteras på fraktsedeln vid mottagningen och meddelas. Reklamationer p.g.a. transportskada ska anmälas inom fem arbetsdagar och innan montering.
Vid reklamation står vi för eventuella fraktkostnader om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad. När vi fått varan och godkänt reklamationen skickar vi en ny vara alternativt överför pengar till ditt bankkontonummer senast inom 30 dagar från det vi tog emot varan. Vänligen notera att vi ej löser ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav.

Returer

Vid en retur ska produkten skickas tillbaka i oanvänt skick och i originalemballage. Vid annat fall så tas det ut ett returavdrag beroende på produktens skick. Som kund står du för eventuella risker förknippade med leverans tillbaka till oss eller angiven leverantör. Om returfrakten arrangeras av Contura Steel kommer en returfraktskostnad att debiteras om det inte är ett reklamations eller garantiärende. Du som kund blir informerad innan retur genomförs om kostnaden för just din retur. Vid avbeställning där leverans redan gått iväg från oss eller leverantör så måste du som slutkund ta emot produkten och göra en retur. Om man som kund väljer att inte hämta ut/ta emot produkt så kommer man att bli debiterad för eventuella hanteringskostnader.